Keď je softvér brzdou spoločnosti

Kľúčové slová: Technológie

Na Slovensku je mnoho firiem, ktoré vznikli ešte v minulom storočí. Úspešne sa etablovali na trhu a dnes stoja pred otázkou ako ďalej. Majitelia firiem si uvedomujú, že bez zavádzania inovácií ich šanca na prežitie klesá. Brzdou inovácií však často býva softvér. Ide zväčša o balíkové riešenie, ktoré si firma zaobstarala pri svojom vzniku, a ktoré už nestačí pokryť jej potreby.

softver brzda spolocnosti

Naša spoločnosť sa 20 rokov zaoberá nahrádzaním unifikovaných riešení riešeniami špecializovanými. Problémy, ktoré vedú firmy k výmene softvéru, môžeme zjednodušene zhrnúť do niekoľkých bodov:

  • neporiadok v skladových zásobách – narážali sme naň hlavne pre spoločnostiach s viacerými prevádzkami. Firmy nevedeli sledovať aktuálny stav zásob na prevádzkach, nevedeli promptne presúvať tovar medzi prevádzkami, nepoznali obrátkovosť tovarových položiek, neriešili ležiaky. Intuitívnym objednávaním tovaru im zbytočne narastali skladové zásoby.
  • nemožnosť sledovania rentability – mnohé spoločnosti sledovali rentabilitu za firmu ako celok. Nevedeli však vyčísliť ziskovosť jednotlivých prevádzok, tovarov, činností, obchodníkov.
  • externý eshop – spoločnosti využívali internetový predaj, no ich eshopy neboli prepojené s informačným systémom. Dochádzalo tým k vysokej prácnosti pri duplicitnom spracovávaní odberateľských objednávok, úprave cien a stavu zásob. Raz ich museli aktualizovať na webe a raz v informačnom systéme. Predlžoval sa tým reakčný čas na vybavenie objednávky zákazníka.
  • nemožnosť využívania výhod aktívneho predaja – firmy si nevedeli zautomatizovať formy aktívneho predaja akými sú automatický mailing a SMS notifikácie. Nevedeli využívať výhody práce s rôznymi cenovými hladinami, bonusmi, maržami.
  • neporiadok v riadení – krabicové softvéry firmám neumožňovali definovať oprávnenia pre prístup a prácu so systémom podľa pozície pracovníka v hierarchickom rebríčku firmy. Každý tak mohol robiť všetko, vidieť do všetkého a celé to potom pôsobilo ako organizovaný chaos.
  • neexistujúca alebo slabá podpora – úroveň podpory pri krabicových systémoch bola obmedzená na jeden update ročne, zväčša legislatívny. Pokiaľ však firma chcela upraviť funkcionalitu používaného systému alebo nebodaj naprogramovať niečo úplne nové, nebolo kam zavolať, nebolo s kým konzultovať.

Ak ste sa v niektorých bodoch našli, sú Vám povedomé, nebodaj s nimi denno-denne zápasíte, je čas sa zamyslieť. Vaša konkurencia ich už určite rieši.

Kto Je
LLARIK?
Google+

Kontakt

Pažitná 1017/37
926 01, Sereď, Slovakia
tel. : +421 31/32 12 000
llarik@llarik.sk


Zväčšiť mapu

© 2012-2018 LLARIK, s. r. o. Všetky práva vyhradené. Design by KREA.

Mapa stránok